dinsdag 26 maart 2013

SIMONA VERGANI – Orso




In het Erasmuspark staat een beer van wit Carrara marmer gemaakt door de Italiaanse, in Nederland woonachtige kunstenares Simona Vergani. De titel ‘Orso’ komt uit het Italiaans en betekent niets meer dan ‘beer’. In 1997 heeft de gemeente het park gerenoveerd en men vond dat daar ook een beeld bij hoorde. Besloten werd dat het een dier moest worden, omdat in deze multiculturele wijk een dier voor iedereen herkenbaar is. Gekozen werd voor een beeld van Simona Vergani. Zij stelde een beer voor, het symbool van de kracht van de natuur.


1 opmerking:

Berend Peter zei

Vreemd, deze beer is mij totaal niet opgevallen toen ik op zoek was voor een plek voor mijn "Monument voor een verzonken stad". Ik dacht toch echt dat ik alles had gezien. Mijn 'Monument' staat nu in het Frederik Hendrikplantsoen en moet daar weg vanwege een mogelijke parkeergarage en renovatie van het plantsoen.

Berend Peter